Hej!

Jag måste berätta om min helknasiga eftermiddag på Musikskolan.

För det första gjorde vi slutklämmen på F-linjens jullåt och då så rappade jag och Linnea våran skumma jultext. Och eftersom låten var längre än texten fick vi improvisera lite på slutet :)  "Sommar sommar" haha xD
Låten kommer så småningom ut på youtube osv. så då länkar jag den här!

Men det konstigaste var min lektion med Janne. Helt plötsligt frågar han om jag vill testa basklarinett. BASKLARINETT :O Det lät ju lite kul så jag svarade naturligtvis ja. När vi hade knölat igenom grepptabellen (eller ja, de delar av grepptabellen där jag fick någolunda ljud i saken) så frågar han helt oväntat om jag vill spela den på konserten i kyrkan om tre veckor. Öhhhhhhhhh...? Men eftersom det lät helt och hållet galet sa jag såklar ja :p Så nu blir det hårdträning på basklarinett i tre veckor då!

Så om ni är i Skara och hör något som brölar på kvällarna är det jag som sitter och tutar i Jannes basklarinett :)

Det var allt för mig nu, kommentera gärna :D
Kram !

( Och svar till Hedda: Jag minns spöket i fönstret väldigt väl, hahaha :D )

3 kommentarer

Johanna Busk

26 Nov 2009 23:32

HAHA du ligger en dag efter xD

malin :D

27 Nov 2009 19:13

neeeeeeeeeeeeeeeeeej :O

Åsa

28 Nov 2009 09:10

jag har spelat vanlig klarinett en gång i tiden:) Det är väldigt härligt ljud om man spelar fel:) heh... Det kommer nog gå fint i kyrkan:)<3

Kommentera

Publiceras ej