Hejsan!

En trött Malin här efter en dag i Falkenberg. Vi åkte väl vid halv tio och kom tillbaka för någon timma sedan så det var minsann en heldag. Men det var en bra dag! :)
-

Huvudpunkten var ju förstås tävlingen, Falkenbergs Stadslopp. Sprang i damklassen 10 km och det gick... helt okej får jag väl säga. Blev som vanligt ivrig i starten och blåste av flera kilometrar i 3.30/3.40 tempo vilket gav ut sin rätt på slutet. Sista tre kilometrarna var bara på vilja, men jag kom i mål som femma på 39.34 så det får jag vara nöjd med :) 
-

Sen det där med placeringen var en hel historia i sig, ni skulle bara veta vad krångligt det blev! Tidtagningen skulle funka via chip men när det var dags för pristudelning fanns inte hälften av de sex första (som skulle få pris) med på listan. Och tävlingsledaren var inte på det humöret att det bara var att "okej, men då kör vi prisutdelning på improvisation eftersom alla ändå vet vad de kom" utan det tog säkert en halvtimme innan vi fick våra pris. Och då visade det sig att det var en som blivit diskad (?) och mitt chip hade inte aktiverats från start och oj oj. Till slut fanns det iaf en lista och jag fick en vattenkokare, ett duschdraperi och en ost under armen och sprang nästan därifrån innan någon hann ändra något mer, haha.
-

Jag och pappa fick iaf lite nya kompisar innan start :)


Efter det lilla pristudelningsäventyret ramlade vi in på en restaurang, åt en god bakad potatis med kycklingröra. Sedan drog vi oss mot Skrea Strand (som pappa var så himla lustig och kallade våran släkting) för ett dopp i det blå. Det var minst sagt uppfriskande. Nu är jag tydligen utmanad i en kubb-match och sedan blir det soffan och lördagsgodis. Låter bra va? ;)

Ha en fin lördagskväll!

1 kommentarer

Anders Carlsson

31 Jul 2011 09:27

Grattis till en bra tid Malin! Men det är nog som du säger: om du hade disponerat loppet bättre hade du kanske kunnat gå under 39.



Röriga prisutdelningar är du inte ensam om att ha upplevt...

Kommentera

Publiceras ej