Halloj!
 
Så, vad händer och fötter? Har visst var lite tomt här. Men det har inte hänt sådär värst mycket intressant i veckan, har mest varit plugg (har en gigantisk tenta på torsdag...) och träning på programmet. Det har varit en bra vecka i alla fall! Åkte hem till Skara i torsdagskväll och hade en riktigt mysig fredag med Anna :) Även Hedda, farmor och (såklart) resten av familjen var med där på ett hörn. Skönt och välbehövligt eftersom jag inte hade varit hemma på nästan två veckor!
 
Igår var jag dock i Göteborg igen och sprang testlopp i Friidrottens hus (eller ja det var bara jag och så harade Per). Nu när inte tävlingarna gått riktigt som jag vill (tänker väl mest på förra helgens misslyckande...) så kändes det ju rätt gött att kunna drämma till med ett säsongsbästa på 5000 m. Då har ju all hård träning gett resultat någonstans i alla fall och när jag väl får ut allt på tävling kommer det gå undan! :)
 
Idag ägnades förmiddagen åt ett långpass, fick sällskap av pappa på cykel :) Hur bra nu det var vet jag inte; trevligt med sällskap såklart men däremot så hittade han på en mindre bra runda. För det första blev den för lång (han var helt säker på att det skulle vara 3 km till ett ställe, tills det kom en skylt där det stod 7 km kvar...) och så var andra halvan en vägg av motvind. Var lagom glad där ett tag, men väl hemma (faktiskt bara 10 minuter efter planerad tid) kändes det rätt bra igen. Och när det dessutom följdes upp av ett försenat 55-årskalas, eftersom pappa fyllde år förra helgen, kändes det genast väldigt bra. 

Nu ska jag sova, imorgon är det tillbaka till Göteborg och verkligheten - tentavecka! Dock händer det lite annat kul också, men mer om det då. 




 

Kommentera

Publiceras ej