Godmorgon!

Denna helgen har börjat ganska intensivt. I fredags (efter en sväng på Universeum för handledarmöte) bar det nämligen av till Stocholm. Jag, Leo och Per var det som drog iväg! :) När vi kom fram så åkte vi taxi, åt god mat på Vapiano och sen var det dags att sova. Bodde på ett väldigt flott Scandic så det var najs. 

Igår var det upp och hoppa vid halv sex för att piggna till, äta frukost (fast tråkigt nog hade inte hotellfrukosten öppnat än) och sen åka till Lidingö och springa Lidingöloppet! 10 km i K22 var det som gällde för min del. Kan ju inte säga att det var något toppenlopp, redan efter 2 km började jag få det ganska jobbigt. Backar är inte något som mina lite nertränade ben gillar för tillfället. Abborrebacken gick verkligen inte fort... Men mellan backarna gick det bra i alla fall! ;) Så jag blev till slut fyra på 40:50, även om jag hoppats på lite mer var det klart godkänt! Det var rätt långt till bronset så inte mycket att säga om. 

Och sen efteråt så mötte jag upp Mikaela! Vi tog tunnelbanan hem till henne där vi gjorde en god kycklingsallad (eller hon lagade medan jag duschade hehe) och pratade bort några mysiga timmar. Himla roligt att vi fick lyckades få till en träff och att jag fick se hennes nya boende! Sen åkte jag in till centrum och letade reda på mamma & pappa och sen åkte vi hemåt. Lite pizza och film med Anna på det så var dagen komplett! Något positivt med att man startar juniorklasserna så himla tidigt (9.05) är att man hinner med mycket efteråt! ;)

Inga foton från loppet än (hoppas komma över något så småningom) men här är lite andra random bilder från detta "äventyr"







Kommentera

Publiceras ej