Halloj!
 
Fortsätter med lite mat-tema här, har nämligen bestämt mig för att försöka testa minst ett nytt recept i veckan nu när jag har lite mer tid :) Inspiration kommer mest från mammas "Året runt" tidningar, finns rätt mycket bra recept där i som inte är så avancerade :)
 
I alla fall, igår gjorde jag något riktigt smarrigt till middag (som dessutom blev en lunchlåda till idag, mums!). Ett nytt recept i favoritkategorin helt klart :) Så därför tänkte jag nu dela med mig av det, snäll som jag är! Haha, rekommenderas att göras i alla fall. 
-
 
FETAOSTBIFFAR
2 portioner (4 biffar)
 
250 g köttfärs
75 g fetaost
1 ägg
Kryddor (jag hade salt, peppar och oregano i mina)
Smör eller liknande att steka i
 
 
Gör så här: Smula fetaosten med hjälp av en gaffel. Blanda ost, köttfärs, ägg och kryddor noga i en skål. Forma sedan till 4 stycken biffar. Hetta upp matfettet i en stekpanna och stek ca 3 min per sida (jag stekte en stund extra, men det kan man ju avgöra själv!). Servera med något mumsigt, till exempel klyftpotatis :)
 
 



 
 

Kommentera

Publiceras ej