Halloj!

Det senaste dygnet har jag faktiskt befunnit mig i huvudstaden :) Åkte vid lunch igår och kom hem vid lunch idag. Anledningen var att jag igår kväll sprang 10 000 m på Stockholm stadion! En väldigt häftig tävling med 148 löpare uppdelade i fyra heat, jag sprang i C-heatet. Jag var ganska nervös innan, just eftersom min form varit så oklar det senaste. Var nästan ett tag så jag bara ville få det överstökat. Men det gick bra! Eller i alla fall klart godkänt. Öppnade ganska hårt för en tid mot 36 (slog rejält årsbästa på 3000, haha, och passerade halvvägs på ca 18.20). Sen tröttnade jag lite på slutet men kom i alla fall i mål på 37.46! En halvminut över pers får ändå vara godkänt med tanke på senaste månadens strul! Jag är säker på att jag kommer kunna springa minst en minut snabbare i sommar!

Efter loppet mötte jag upp Mikaela för att övernatta hos henne. Grymt trevligt, perfekt att kombinera gratis sovplats med kompishäng :) Vi köpte med oss thai-mat och bara pratade ikapp halva natten. Imorse fick vi gå upp tidigt eftersom hon skulle jobba, men ingen nöd på mig som slog ihjäl 1,5 timme innan tåget skulle gå med en frulle på centralen. 

Trevligt resedygn med andra ord :)






Kommentera

Publiceras ej