Godkväll!

Eftersom jag själv kan störa mig en del på bloggar där allting bara verkar positivt så tänkte jag skriva några rader om denna veckan som inte har varit så himla rolig faktiskt... Jag vaknade nämligen i måndags och hade ont nästan överallt. Tänkte att det säkert blev bättre av träning (hur jag nu tänkte där) men kom inte ens 200 m innan det inte gick alls längre. Senare på kvällen fick jag jättehög feber, hade ont i axlarna och ryggen och lite svårt att andas, var nästan nära att jag åkte in till akuten. Mådde lite bättre i tisdags men hade fortfarande feber, försökte träna igen onsdags (kom ca 10 min innan det tog stopp) och sen hade jag ont i halsen torsdag och fredag så då blev det naturligtvis ingen träning. Ingen rolig vecka med andra ord. 

Men, slut på det tråkiga, igår och idag mår jag bra och har kunnat träna igen! :) Idag körde jag ett "riktigt" distanspass som kändes över förväntan, så förhoppningsvis är jag back on track snabbt igen! Ibland kan ju lite ofrivillig vila faktiskt vara bra. Inhandlade nya dojor igår dessutom så hoppas på lite extra speed där! 





3 kommentarer

Anton

31 May 2015 22:22

Usch då aldrig kul att bli sjuk. Hade du tränat på hårdare än normalt veckan innan du fick feber?. Lycka till på loppen framöver. /Anton

Svar: Nej verkligen inte, men svårt att undvika att bli det då och då... Så inget att göra åt! Japp, jag hade tränat på rätt hårt och framförallt ändrat lite i upplägget, så kan ha haft en del i det hela. Tack och detsamma, hoppas vi ses på någon tävling i sommar! :) /Malin
Malin

Anton

02 Jun 2015 22:20

Mm precis. Härligt att du är igång igen så snabbt ändå :) . Jag har också ändrat i mitt upplägg , främst mer kvalitet och mindre antal distanspass, då jag pendlar och jobbar mycket. Så nu är min målsättning att lyckas få ut lite resultat i form av pb på 10km lagom till mim semester börjar :). Ja detsamma det vore trevligt så det gör vi nog säkert, :)
/Anton



Anton

02 Jun 2015 22:22

mm precis. Härligt att du är igång igen så snabbt ändå :) . Jag har också ändrat i mitt upplägg , främst mer kvalitet och mindre antal distanspass, då jag pendlar och jobbar mycket. Så nu är min målsättning att lyckas få ut lite resultat i form av pb på 10km lagom till mim semester börjar :). Ja detsamma det vore trevligt så det gör vi nog säkert, :)
/Anton




Svar: Ja precis! :) Aha okej, ja det blir ju lätt så. Jag ska jobba heltid hela sommaren så då får man prioritera kvalitet lite mer. Men det är ju rätt tidsmässigt ändå så här års! Grundträningen är ju ändå avklarad nu. Håller tummarna för att du klarar dina mål, så ses vi säkert :)
Malin

Kommentera

Publiceras ej