Halloj!

Är egentligen inget större fan av ordet bloggtorka, men antar att det är det som bloggen lidit av ett tag... Av diverse anledningar, framförallt bortprioriteringar skulle jag tro. Hur som helst rullar allt på, läser en väldigt bra (men intensiv) kurs för tillfället som tyvärr är inne i sista veckan nu. Efter det väntar dock först fem veckor praktik och sedan det slutgiltiga (!) examensarbetet så det blir nog bra det också. Återstår alltså ungefär femton veckor av hela min utbildning. Galet. 

Annars då? Ser ingen större anledning att dra allt som hänt sedan jag skrev sist men det har varit mycket kul i alla fall. Trevliga kompisfikor, varit och sett den fantastiska filmen "En man som heter Ove" (har ni inte sett den än så gör det!), firat farmors 86-årsdag med mera. Och så naturligtvis en masa löpning på det!

Har hunnit med att tävla två gånger inomhus. Ett 3000 m lopp här i Göteborg där jag efter ett helt ensamt lopp sprang in på totalpers 10.09. Inte helt nöjd med tiden dock men med tanke på förutsättningarna var det ändå bra. Och sedan förra helgen sprang jag 1500 m i Stockholm där jag taktiskt sprang väldigt bra och kom in på nästpers 4.46. Känner dock att det finns så mycket mer i kroppen och det kommer förhoppningsvis nästa helg då det vankas SM! :) Så förra veckan och denna är tävlingsfria och istället en väldigt tuff träningsperiod inför det. Aldrig tränat så hårt som jag gör nu, men jag klagar inte.

Och med det sagt - ut på långpass! ;)


(Bild från igår när jag körde "banintervaller" på en snöig arena hemma i Skara).

Kommentera

Publiceras ej