Hej!

Nu är jag i Götet igen efter en helg i Malmö! I fredageftermiddags bar det nämligen av dit i minibuss tillsammans med ett härligt gäng :) Jag har ju haft min första praktikvecka denna veckan med långa dagar och mycket kring det, dock har det varit såååå kul och känts så bra så helt klart värt det. Men var ändå lite trött och skönt att komma iväg i helgen. 

Och då var det alltså annat i fokus, nämligen Inomhus SM. Och vilken helg! Igår gjorde jag ett grymt bra lopp på 3000 m, krossade perset med elva sekunder och sprang för första gången under drömgränsen - 9.58,12!! Trots en långsam inledning och ett stökigt lopp lyckades jag alltså med mitt stora mål för denna säsong. Så nöjd. Idag var det sedan dags för 1500 m. Även det ett stökigt och långsamt lopp, dock kändes det så himla bra för mig. I 1200 m. Där fick jag en knuff, kom ur rytm och sen var det kört. Kom in på 4.46,90 - en tid som jag de senaste åren hade varit överlycklig över men idag ganska missnöjd. Jag ville persa. Men jag har helt klart höjt min nivå en hel del denna vintern och det känns så kul!

Så nu lämnar jag en lyckad inomhussäsong och ser väldigt mycket fram mot våren och sommaren!!

Bild på oss från gruppen som var där. Alla sprang riktigt bra och dessutom blev det tre medaljer!! Grymt!



Kommentera

Publiceras ej