Godmorgon!
 
Ja, i lördags var det alltså dags för Varbergsloppet. Ett lopp jag har sprungit väldigt många gånger när jag var yngre. Varberg är, och kommer alltid att vara, en speciell stad för mig. Det är där jag har spenderat stora delar av mina somrar och där jag trivs som allra bäst. Med andra ord älskar jag att tävla där. 
 
Jag har kört på ganska hårt med träningen nu och hade dubbelpass till och med dagen innan loppet. På uppvärmningen kändes benen ungefär som cement... Men så fort starten gick släppte det :) Jag har aldrig kommit på pallen förut så det var mitt huvudmål, jag gick därför med damtäten och hängde på. Det gick väldigt fort i början men jag kände mig stark. Efter ett par kilometer släppte de andra tjejerna men jag fortsatte i ungefär samma tempo hela vägen in. Så det blev en vinst och den lite tråkiga tiden 36.00. Men man kan ju inte få allt ;) Jag fick i alla fall en grymt bra genomkörare, en bra känsla, ett nytt landvägspers, 3000 kr i presentkort och en toppendag i min favoritstad med min favoritperson. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej