Halloj!
 
Sitter här med en kopp te och lite frukt, firar att skolveckan är över nu och att jag inte behöver ställa klockan imorgon! Ska sova ut ordentligt är planen! :) Hade egentligen tänk kolla på någon film bara för att jag kan men nu krånglar bredbandet så får nog lägga ner det. Kanske läser lite istället, var evigheter sedan jag hade tid att prioritera det! Typ på Karpathos :)  
 
 
I alla fall, igår så hade jag den sista praktikdagen för denna period, mellan 8-17 så det var en lång dag (jag och Benjamin konstaterade att det kändes som två dagar i en). Så nu är det 5 veckor universitet innan det är dags igen! Känns tråkigt eftersom jag trivs så himla bra på VFU:n, men får se det positiva i att jag får sova mer och får mer tid till annat (nu har mitt liv bara varit VFU, äta, träna och sova - därav den dåliga uppdateringen). Man ska ju dessutom sluta när man är på topp! (Även om det inte handlar om ett slut-slut utan bara ett kortare uppehåll).
 
Idag så var det bara ett seminarium som gällde mellan 11-12.30. Var inte särskilt ansträngande, det enda vi gjorde var att berätta lite om VFU-upplevelsen hittills. Kul att höra hur alla andra har haft det också! :) Innan och efter seminariet har det varit plugg och träning på programmet. Cyklade intervaller i Skatåsstugan imorse och nu ikväll var det löpdistans plus rörlighet/styrka med gruppen som gällde. Över 3 timmars effektiv träningstid idag, yeah!
 
Imorgon ska jag åka hem! :) Ska för första gången på flera veckor spendera fredagskvällen hemma med äkta fredagsmys (=tacos). Har ju varit träning på fredagskvällarna men imorgon ska jag köra ett eget tidigare pass med banintervaller som de andra körde igår (jag hann inte dit på det eftersom jag slutade VFU:n så sent), ska befinna mig i Friidrottens hus runt tolv så planerar att hinna med 15-tåget hem och vara i Skara vid fem. Gött!
 
Kramar!
 

1 kommentarer

löpare

01 Feb 2013 21:37

Hur gick banintervallerna och hur körde du ?

Svar: Jag körde 10x200 m med 1 min vila, ungefär i 800 m-fart, och det gick bra! :)
Malin

Kommentera

Publiceras ej