Hej!
 
Det är väl kanske knappast någon av er som känner mig (eller som har koll på löparvärlden) som har missat att det gick bra i lördags. Väldigt bra. Det var den bästa dagen i mitt löparliv än så länge och även dagarna nu efteråt har varit helt magiska. Jag har dock haft väldigt svårt att landa och har fortfarande inte riktigt gjort det, men så fort jag har gjort det så ska jag skriva ihop en text om mitt Göteborgsvarv 2017! Så länge delar jag med mig av lite olika artiklar för er som vill läsa (och framförallt för min egen del att få det svart på vitt). 
 
Artiklar:
 
http://www.friidrott.se/nyheter.aspx?id=20838
 
 
 
 
http://www.partilletidning.se/2017/05/mustafa-och-malin-tog-sm-guld-pa-varvet/
 
http://www.runnersworld.se/artiklar/musse-triumferade-med-sm-guld-pa.htm
 
http://www.marathon.se/nyheter/goteborgsvarvet-2017/malin-strand-overraskad-sm-segrare
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer

Josefine

23 May 2017 22:56

Så jä*la bäst är du! <3

Svar: Tack så jättemycket bästis :* <3
Malin

Jennica

24 May 2017 19:36

Du är bäst ❤️

Svar: Tack fina Jennica <3
Malin

Stefan

25 May 2017 18:21

Börjar med att gratulera en svensk mästare. Såg inte riktigt den komma. Såg inte heller Göteborgsvarvet annat än tv-sändningen och målgången.

Vad däremot såg var din varvning och målgång på Vårtävlingarna 16 km. Det var ett flyt i löpningen och glädje i ansiktet jag såg då.

För övrigt var kanske den Vårtävlingen en föraning om som skulle komma. Tiden 58:19 var för övrigt så bra där att den är den tredje bästa i historisk tid. Det är bara Midde Hamrin och Therese Olin som varit snabbare över två varv på Grusåttan.

För Vårtävlingarna och Varvet har sina likhet. De är båda ganska flacka och inte så kurviga och har ett fåtal rejäla backar. Varvet har Säldammsbacken vid 2,2 km och Älvsborgsbron vid 4,8 km, Göta Älvbron vid 13,9 km. På Vårtävlingarna 16 kommer uppförsbackarna efter Svarttjärn vid 2,6 km, Intervallbacken från Delsjön vid 6,0 km. Andra passeringen av Svarttjärnsbackarna har ingen motsvarighet på Varvet, men andra passagen av Intervallbacken kommer vid 13, 9 km.

Vårtävlingarna var 5 km kortare, men underlaget var mer tungsprunget. Solen sken vid båda tillfällena, men det var betydligt varmare på Varvet. Det fanns fler ryggar att gå på Varvet. Din hastighet på Varvet låg nästan på 3:40 per km och på Vårtävlingarna var det 3:45.

Vad jag vill komma till är att om du ska försvara ditt sm-guld och halvmare-SM är Varvet även 2018, så bör du försöka få till ett bra genrep på Vårtävlingarna 16 km i mars 2018.

Lycka till med löpkarriären
//Stefan

PS På tal om löpkarriären här är samtliga dina resultat från Vårtävlingarna och Sylvesterloppet sen 2003.

http://www.solvikingarna.se/Resultat/Arkiv.aspx?Mode=Search&YearTo=2017&UserId=28627&SortFirst=Year&SortSecond=Competition

Svar: Hej Stefan!Tack så jättemycket för din fina kommentar. Det värmer verkligen att du lagt dig tid att analysera mina resultat så detaljerat! Att jag skulle ta mitt första SM-guld på Varvet var det nog ingen som trodde, inte ens jag eller coach Per. Så det var såklart extra roligt att göra det helt oväntat. Att jag skulle kunna springa ungefär på den tiden var dock inte helt oväntat.

Träningen under våren har gått strålande och Vårtävlingarna var mycket riktigt en viktig del i uppladdningen. När jag sprang snabbare där än ifjol visste jag att jag även kunde göra det på Varvet om allt stämde. Jag gillar verkligen att springa Vårtävlingarna, det är roligt att få tävla runt åttan som jag springer många varv på i veckan. Om det passar in i planen och allt känns bra kommer jag naturligtvis att springa Vårtävlingarna även nästa år som en del i uppladdningen. Det är givet!

Återigen tack så jättemycket för att du la dig tid att kommentera, det värmer verkligen.

Hälsningar Malin
Malin

Stefan

03 Jun 2017 07:57

Det finns några gamla bilder här också
http://www.solvikingarna.se/Foto/?Mode=Users&Id=28627

Särskilt söt är denna http://www.solvikingarna.se/Photos/2006/Large/1991.jpg

Kommentera

Publiceras ej