Tjo!
 
Insåg att jag inte skrivit här på evigheter, allt rullar i alla fall på ungefär som vanligt med massor av träning, en hel del jobb och så lite trevligheter där mellan. Ska se om jag kan uppdatera om lite av det där senare så småningom.
 
I alla fall, det jag tänkte skriva lite kort om är att vårens tävlingar ju smygstartat så smått. Jag har dock valt att framförallt fokusera på träning denna våren, men två helger i mars har det traditionsenligt varit Vårtävlingar i Skatås på programmet! Först ett varv runt 8:an (7,7 km) ena helgen och sen två varv nästa. Jag såg det mest som en del av träningen och hade med andra ord lite sega ben på startlinjen bägge helgerna.
 
...Men det blev ändå två bra lopp! Ett varv var väl ingen riktig fullträff, var rätt tungt, men slog i alla fall ett par sekunders PB och blev (för tredje året i rad) fyra. På två varv gick det dock betydligt bättre! Sprang över en minut snabbare än ifjol (58.19), vann och hade framförallt ett helt fantastiskt FLOW! Skönt besked inför kommande bravader - nu är vi igång!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej