Godkväll!
 
Insåg att jag inte uppdaterat här på ett tag. Det har ju ändå hänt en del så är väl dags för en liten lägesrapport i alla fall. Sedan jag skrev sist har jag tävlat tre lopp och nu lämnat terrängsäsongen bakom mig och på allvar gått in i grundträningen. Det innebär kort och gott att träningsdosen är uppe på ca 9-10 pass i veckan, att klockan börjat ringa vid 5-snåret, att energin i slutet av dagen är på bott och humöret på topp ;) 
 
De där tre loppen då. Först var det ju Terräng SM där jag sprang både 4 och 8 km. En mer utförlig rapport om helgen finns på vår gruppblogg (http://nouw.com/athleticslife),
men den korta versionen är väl att det var hemskt... Underlaget passade inte mig alls och jag fick inte ut någonting alls, det gick liksom inte att springa. Riktigt besviken och framförallt frustrerad. Tog i alla fall lite revansch på helgens Finallopp där jag sprang långa banan över 19 km. Hade en liten tyngre dag med lite sega ben men piggnade till efter ett par kilometrar, kämpade mig igenom trailpartierna och tog mig i mål som trea i tävlingsklassen och nästan 2 minuter snabbare än sist jag sprang 2015. Inte helt nöjd men i alla fall lite revansch mot TSM och ett fint avslut på säsongen!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej