Hejhå!

Oj, idag är jag en zombie. Eller jag känner mig i alla fall som en, haha. Gårdagen var en lång sådan, var inte hemma förrän strax innan tolv och sen så var det upp och hoppa imorse för en skoldag. Känns så konstigt att kastas tillbaka in i vardagen så där efter att ha bott på hotell och levt friidrott en hel helg. Men ändå najs på något sätt - att veta att vardagen finns där vad som än händer liksom! :)

Gårdagen då? Bloggade ju aldrig för var tvungen att sparasparaspara på mitt mobilbatteri för att kunna smsa mamma när jag kom till Skara. Men i alla fall så var det en väldigt bra dag :) Vaknade utvilad och käkade hotellfrukost, chillade lite och åkte sedan till tävlingen. Sen var det då dags... 1500 m i F19, SM final!! :D Hur det gick? Jo, jag är nöjd. Målet var medalj, och jag gjorde verkligen allt jag kunde för att nå det. Jag sprang precis så som vi bestämt vad gäller taktik och låg trea med en lucka bakåt när det återstod två varv, MEN sen var de andra tyvärr för starka. Jag kom i alla fall imål som femma, på nytt årsbästa med sex sekunder och endast en sekund över mitt innepers - det blev 4.51. Direkt efter var jag besviken men nu är jag nöjd. För medalj hade jag behövt persa med minst 5 sekunder, och det kändes riktigt bra - så det kommer. Nu går det äntligen åt rätt håll!! :)
-

Var tvungen att ta kort i hallen, för den var lite speciell... Mitten var en basketplan? Och där på sprang man 60 m loppen... Med spikskor!? Mysko ;)



Och så här fint var det bakom hotellet... :D



Resten av gårdagen bestod av (efter nedjogg med fina Emilia), lunch osv. och sen av hemresa i 7 timmar... Kul ;) Men nu var ju Emilia (nummer två haha) med, så lite roligare än vägen dit iaf!

Idag har varit en vanlig skoldag med gymstyrka på specialidrotten, sedan häng hos mormor & morfar och  nu ikväll är det pluuuuuugg som gäller. Tänk vilken skillnad det är mellan dagarna ändå!

KRAM!

Kommentera

Publiceras ej