Tjo!

Lite bloggtorka här just nu kanske... Har hänt jättemycket det senaste så inte av den anledningen i alla fall ;) Då min största anledning till att ha kvar bloggen är löpningen så ska jag skriva lite extra om den, men lite annat som hänt är i alla fall att jag börjat sommarjobba (en av sex städveckor på KSS är redan avklarad), jag hade en väldigt fin midsommarhelg, har hängt med lite alla möjliga sköna personer, tagit sommarens första dopp, börjat se på Game of thrones & så har jag gått och blivit med pojkvän :) 

I helgen var jag i Göteborg och tävlade på Ullevi, det var nämligen en av årets höjdpunkter - Världsungdomsspelen! :) Då träningen har gått rätt segt ett tag, jag på grund av jobbet det senaste inte sovit mer än max 6-7 timmar per natt, och jag åkte direkt efter jobbet hade jag lite skräckblandad förtjusning inför det hela. Det kunde liksom gå hur som helst... Och det gick så himla bra! :) Kroppen svarade och jag fick till två riktigt bra lopp! I fredags blev jag sjua och sänkte mitt PB på 3000 m till 9.54. Så himla skönt och med mersmak!

Och sen i lördags gjorde jag mitt livs 1500 m-lopp! Ett perfekt taktiskt lopp där jag kände mig så galet stark och gick i mål på 4.42! Hade någon sagt till mig innan att jag skulle göra den tiden hade jag skrattat. Typ tio sekunder snabbare än jag trodde på förhand att jag kunde göra just nu. Min första tanke när jag gick i mål var att jag ville springa igen. Då har man haft flow! :)

Hoppas komma över några bilder från loppen inom kort, men i alla fall en Ullevi selfie och sen en himla rolig bild från websändningen efter målgången på 1500 m... Syns det vilka som är träningskompisar eller? ;)





Kommentera

Publiceras ej