Godmorgon!
 
Hade tänkt skriva lite mer om mitt påsklov i ett eget inlägg, för även om jag inte hade något särskilt för mig (det vill säga ingen resa, inget läger eller något sånt) så hann jag med en hel del roliga saker :) 
 
Tänkte dock börja med att skriva några rader om vad jag gjorde i lördags, det vill säga på påskafton... Då var det nämligen tävlingsdags i form av Premiärloppet! Veckan innan var jag rätt taggad på att få ett bra lopp och få lite tävlingskänsla igen mitt i grundträningen. Men redan kvällen innan kände jag hur benen var som cement och tyvärr blev det inte bättre efter uppvärmningen. Så det var tunga ben från start till mål, har nog aldrig velat bryta ett lopp så mycket som jag ville i lördags... Men det gjorde jag självklart inte (skulle aldrig bryta ett lopp för att det känns tungt, det är jag för tjurskallig för). Så sammanfattningsvis kan man väl säga att det var inte något roligt lopp, jag var inte nöjd, efteråt så önskade jag mest att jag inte varit med, MEN jag fick ändå med mig en andraplats och dessutom drygt 2 minuter snabbare tid än jag gjorde senast jag var med (2014). Så resultatet var ändå okej, dock tråkigt när man känner att man inte kan ge allt. Men med tanke på att jag den senaste månaden tränat mer och hårdare än jag någonsin gjort förut så var det ändå okej att benen satte stopp, det blev ändå ett bra träningspass. Och att jag dagen efter bokstavligen flög fram på långpasset och dagen efter det gjorde ett av mina bästa intervallpass gjorde dessutom att jag redan släppt det och gått vidare med besked! Dessutom tog Per lite snygga foton efter loppet så helt bortkastad var ändå inte resan till Skatås ;)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej