Godmorgon!
 
I helgen som var, torsdag-söndag, var jag med familjen i Berlin! Vi åkte med en bussresa här från Skara så vi reste i princip hela torsdagen (ca 15 timmar), fick två fina heldagar i Berlin och så reste vi hela söndagen igen (ca 17 timmar). Lång restid men helt klart värt det för vi hann med en hel del kul på plats. Bland annat en guidad busstur, en båttur, shopping, god mat (det var fantastisk frukostbuffé på hotellet) och så hann jag med totalt fem träningspass. En väldigt lyckad resa med andra ord, tack familjen! Vi kör en bildbomb!
 
Ditresan började med bussavgång 04.55. 
 
 
Ett av alla stopp, här i Danmark där det blev en efterlängtad kaffe. 
 
 
Första kvällen när vi var framme gick vi och åt jättegod kinamat.
 
 
Och som sagt, frukostbuffén var grym. Här är mitt vinnande koncept. 
 
 
Berlinmuren. Trodde den skulle se lite annorlunda ut, häftigt att ha sett den!
 
 
 
 
Sen var vi vid förintelsens minnesmonument. Mäktig och viktig platsa. 
 
 
 
 
Brandenburger tor.
 
 
Stannade även vid Olympiastadion där jag hade en liten fotosession ;)
 
 
Från båtutflykten på Spree.
 
 
 
Vi bodde vid Alexanderplatz, där fanns det ett jättehögt tv-torn. Man kunde åka upp i det, det vill jag göra nästa gång jag är i Berlin!
 
 
Där låg även ett av Europas största köpcentrum, Alexa, där vi var inne och shoppade lite och åt en god lunch. 
 
 
På hemresan stannade vi lite mer än en timme vid Border Shop. Så medan de andra köpte sprit stack jag ut på en längre distans. Perfekt. 
 
 
Sen när vi kom till färjan var den 1,5 timme sen. Drack fruktansvärt pulverkaffe. Sen reste vi vidare och var hemma 01.30. 
 
 
En kort sammanfattning av en kort och bra resa. Berlin, jag kommer tillbaka!

Kommentera

Publiceras ej