Halloj!
 
Tänkte bara kika in och följa upp det senaste inlägget - det vill säga berätta hur det gick med säsongspremiären! :) Jag sprang ju alltså 3000 m i lördags, känslan innan var förväntansfull blandad med nästan lite smått ångest. Hade ingen som helst aning om vad jag kunde vänta mig, jag vet ju att jag har tränat bra det senaste men jag har inte kört ett enda banpass än och inte särskilt mycket fartträning i övrigt heller. Fokus har varit på mängd och tröskel. Så därför var det jättesvårt att veta vad som var rimligt att satsa mot och vi bestämde att jag skulle springa på känsla och placering. 
 
Det hela slutade i alla fall med ett nästpers (inomhus), en andraplats och 2000 kr i prispengar! 5 sekunder från fjolårsperset får anses som fullt godkänt med tanke på att jag då var i tävlingsfas, nu i uppbyggnadsfas. Finns gott om utvecklingspotential för resten av säsongen med andra ord vilket känns skönt! Nu ska det bara gå snabbare! Att det kändes riktigt, riktigt bra var dessutom det viktigaste. Nu är säsongen igång!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej