Hejsan!
 
Jobbet och träningen rullar på. Händer en del annat kul också såklart, men mer om det senare. För det jag tänkte kika in och nämna lite kort just nu är tävlingarna förra veckan. Jag sprang nämligen dubbla tävlingar, torsdag och fredag. Två helt olika lopp; Sollentuna GP och Midnattsloppet i Kvänum. Vilka kontraster! Eftertävlingar till en stor, tv-sänd, friidrottstävling och ett litet terränglopp mitt ute i ingenstans. Och jag älskar båda två typerna av tävlingar :) 
 
Huvudfokus var dock såklart på 5000 m i Sollentuna. Jag ville följa bra ryggar, persa och springa under 17. Och allt det gjorde jag, jag sprang nämligen in på 16.58. Så jag borde såklart vara nöjd och det är jag, men samtidigt var sista 3 varven så himla tunga och jag tappade rätt mycket tid där... Med andra ord var jag på väg mot något mycket bättre och därför ganska besviken direkt efteråt. Men nu med lite distans till loppet är jag ändå rätt nöjd och jag gjorde verkligen ett bra försök, jag höll nämligen på att persa även på 3000 m. 
 
Kvällen efter i Kvänum var fokus framförallt på att vinna loppet och få en till bra genomkörare. Benen var inte helt fräscha men jag hade bra flyt större delen av loppet, njöt av att vara med på ett av mina favoritlopp och kom in som segrare på 37.19. Dessutom vann jag både 800 kr och en segerkrans vilket var väl värt besväret ;) 
 
Nu längtar jag redan till nästa tävling som blir nästa helg!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej