Hejsan!
 
Efter en lite lugnare träningsperiod direkt efter Varvet följt av några tuffare träningsveckor var det i helgen dags att börja tävla igen! :) Nu är fokus med andra ord framåt istället för bakåt och jag ser fram mot en sommar med många roliga tävlingar! 
 
Helgens tävling var mest som en liten formkoll för att se hur jag står på lite kortare distanser, fokus just nu är på SM-milen som är på torsdag (!). Jag sprang i alla fall 3000 m på klubbens egna tävling, Sävedalsspelen. Det var regnigt, blåsigt och jag hade träningsvärk - perfekta förutsättningar helt enkelt ;) Som tur var så bestämde sig jag och Lisa för att hjälpas åt så vi växeldrog ända fram till sista varvet. Sedan avgjorde hon med en fartökning som jag var chanslös att svara på, med andra ord blev jag tvåa i loppet men på en helt okej tid - 9.58. Jag skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd direkt efteråt men så här ett par dagar efteråt känner jag ändå att jag fick de besked jag ville ha - att både kroppen och knoppen är redo att tävla igen! På torsdag smäller det!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej