Hejsan!
 
Här var det visst lite tomt. Men det beror inte på att jag inte haft något roligt för mig utan snarare tvärtom. Denna veckan har det varit väldigt mycket jobbfokus då vi har haft skolans årliga kabaré - en jättestor grej som vi förberett ända sedan skolan startade i höstas. Det blev riktigt lyckade föreställningar men också mycket övertid, bland annat 2 timmar i tisdags och 6 (!) i onsdags. Helgen var rätt välbehövlig med andra ord. (Mer om den i ett annat inlägg.)
 
I förra veckan var det också en del förberedelser för kabarén, men dessutom hade jag finbesök i lägenheten av Anna :) Eftersom jag jobbade och tränade blev det ju på kvällarna vi hann hänga men vi hann ändå med bland annat en bio, en middag på stan och en tacokväll. Perfekt vardagslyx. Och bra uppladdning inför helgen, efter jobbet på fredagen åkte jag nämligen till Växjö där det vankades SM! Jag sprang 3000 m på lördagen och sedan hade jag sådan tur så att försöken utgick på 1500 m så jag kunde springa direktfinalen på söndagen. 
 
...Och det blev två riktigt bra lopp för min del! I lördags placeringsmässigt och i söndags tidsmässigt - och båda loppen känslomässigt. Svårt att säga vilket jag egentligen är nöjdast med. Det blev i alla fall en (oväntad!) fjärdeplats i lördags och ett nytt inne PB med 9.57 (dock efter ett rätt långsamt taktiskt lopp) och så ett (oväntat!) inne PB med 4.43 i söndags. Väldigt skönt besked att ha med mig inför våren, att jag är bättre nu än ifjol. Från början var jag ju inte ens säker på om jag skulle tävla något inomhus men det är jag glad att jag gjorde. Ur ett grupp-perspektiv gjorde vi dessutom ett riktigt bra mästerskap med många medaljer (bland annat två av hon den grymma här bredvid mig på bilden nedanför) - nästa gång ska jag också ta en! 
 
 

1 kommentarer

Josefine

05 Mar 2017 16:57

Du är ju bara bäst vännen!! <3

Svar: Taaaack <3
Malin

Kommentera

Publiceras ej