Tjo!
 
Idag är det exakt en vecka kvar till vårens stora mål och exakt en vecka sedan jag gjorde säsongspremiär på riktigt (det vill säga ett lopp som inte bara var i träningssyfte). Det var ett av mina absoluta favoritlopp som gällde - Springtime i Mariestad. Och det blev ett bra besked, med en vinst, ett nytt banrekord och 26 sekunder snabbare än ifjol. Trots en lite för tuff öppning (17.40 på första varvet) som straffade sig på slutet, så jag var ändå inte helt nöjd utan det fanns mersmak. Extra kul dessutom eftersom Linnea kom tvåa och även hon slog landsvägspers!
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

15 May 2017 10:07

Hej! Har du något tips för att hålla sig frisk?

Svar: Hej! Tack för din kommentar - bra fråga! Jag är nästan aldrig sjuk (peppar peppar) och ska jag vara helt ärlig så vet jag egentligen inte varför. Jag har nog helt enkelt ett bra immunförsvar. Men i övrigt så tror jag framförallt att det handlar om sunt förnuft och att jag försöker att göra det jag kan för att hålla mig frisk. Dels att äta bra mat som gör att man får i sig det man behöver (till exempel mycket frukt och grönt), att se till att ha ordentligt med kläder på sig och framförallt att försöka sova så mycket som möjligt (jag försöker att i alla fall få till 7-8 timmar per natt). Sen är jag också väldigt noga med att alltid tvätta händerna innan jag ska äta, när jag kommer hem och att även använda handsprit då och då. Man får göra vad man kan helt enkelt!
Malin

Anonym

15 May 2017 16:21

Hej! Hur ser du på kost och träning? Äter nu allt eller undviker du något? Hur kan en matdag för dig se ut?

Svar: Hej! Tack för din kommentar. Kost och träning är alltid ett svårt ämne och jag kan absolut säga att jag är noggrann med vad jag äter och att det ligger en hel del planering bakom mina dagar. Framförallt eftersom det är så himla viktigt att få i sig tillräckligt för att orka träna och för att återhämta sig mellan passen! Jag äter i princip allt i matväg förutom gluten som jag undviker på grund av att jag har väldigt mycket problem med magen (något som jag håller på att utreda). På grund av detta undviker jag även vissa typer av kryddor, stark mat, lök, paprika m.m., men i övrigt äter jag allt. Jag försöker dock att göra "bra" val och äter sällan godis, kakor, läsk och liknande utan äter hellre något annat mer naturligt - till exempel nötter. Inte för att jag inte skulle kunna äta detta utan för att det dels inte är bra för kroppen och dels tycker jag att det finns annat som är godare.
En vanlig matdag äter jag frukost (oftast ett oatmeal på bussen till jobbet), sedan en rejäl lunch (det vill säga skolmat), ett mellanmål på väg till träningen (oftast kaffe, någon frukt och en bar) och sedan ett enklare kvällsmål (vanligtvis en matlåda eller typ pasta + pesto, bananpannkakor eller något annat lätt fixat), jag brukar också ofta äta någon frukt och dricka te innan jag lägger mig. Hoppas det gav svar på din fråga!
Malin

Kommentera

Publiceras ej